9 maj 2013

Vi går mot ljusare tider!

Nätterna här hemma börjar bli bättre. Jag tror att vändningen kom när Tuva började äta mera mat på dagarna och välling på kvällarna. Nu ammar jag henne (hon får nog bara i sig några små slurkar) i sömnen när jag går och lägger mig. Sen lägger jag henne i sin säng.
Den senaste veckan har sen sovit fram till ca 02 då jag stoppat i nappen och hon somnat om. Sen har hon vaknat igen ca 05, fått mat (ammat en slurk) och somnat om en stund bredvid mig.
1 natt sov hon till kl 01, fick nappen och sov sen till kl 06 då hon ville gå upp. Fler såna nätter tack.

Tuttmjölken är på vippen att vara helt slut nu så det vore mycket lämpligt om hon slutade käka på natten. Att ge henne ersättning i flaska (som sambon gör på helgerna) är inte lika smidigt eftersom hon inte snuttar sig till sömns då som hon gör vid amning. Sambon får gå några varv med henne i sovrummet för att hon ska somna. Det slipper jag helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar