15 maj 2013

Sjukdomar


Sjukdomar och märkliga fenomen verkar vara grejen för vår familj just nu. Till att börja med har en tjej på Moas förskoleavdelning fått vattkoppor vilket gör att jag nojjar mig för varje liten prick jag ser. I går såg vi en prick på hennes handled som var misstänkt lik en vartkoppa men inga fler har dykt upp och hon har ingen feber. Det här däremot Tuva.

Tuva hade ikväll vid läggdags 38.8 grader och dessutom en ögoninflammation i ena ögat.

Moa har dessutom de senaste dagarna klagat på ont i tungan och som synes på bilden förstår jag det. En stor vit upphöjd fläck på ena sidan av tungan och på andra sidan har hon ett gäng liknande små vita fläckar. Hon sover dåligt, vaknar, skriker, gråter och säger att hon har ont.

I morgon ska hon och jag till Bvc för att kolla upp vad det kan vara för något på tungan samt göra 3års kollen.

Ja, jösses. Släng på vattkoppor på båda barnen med vet ja. Vi tar allt skit på en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar