29 maj 2013

Tränings update

Träningen rullar på bra. 3 ggr i veckan tar jag mig till gymmet och kör både styrka och cardio. Minst 2 ggr i veckan går jag dessutom på powerwalk med Tuva och 1 gång i veckan (lördagskvällar) går jag själv. I lördags vart det 1 mil på 1 timme och 20 min.

Varje onsdag har min mamma Tuva under den tiden Moa är på dagis så då passar jag på att ta mig i väg till gymmet. I dag tränade jag magen och cardio. Plankan orkade jag hålla 1.07 för 3 veckor sedan och i dag höll jag den 2.21. Framsteg minsann. Synd bara att jag inte ser någon skillnad på degmagen än...

Den cardio jag gillar bäst är löpbandet. Däremot har jag lite problem med att jag lätt får ont i vader och fötter när jag försöker springa. I dag tog jag det lite lugnare, 8 km/h och då lyckades jag lunka på utan avbrott i hela 6 km med bara lite obehag i vader och fötter. 5 km på 37.13
Har aldrig lyckats med den bedriften förut. Har bara lyckats springa några minuter innan smärtan tvingat mig gå ist. Ska testa att hålla farten låg och öka långsamt för att se om jag kan få ordning på det. Mitt mål är att klara av att springa 5 km på under 30 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar