14 dec. 2012

Bokat och planerat

Många saker på gång här nu.
  • I morgon ska jag på julbord med jobbet. En tripp till Åland med Viking Line blir det och sambon ska vara hemma med barnen. Hans första gång ensam med båda och min första gång iväg från Tuva en längre tid. Har pumpat som en galning så nu finns det käk så det räcker och blir över som sambon får ge med flaska.
  • På måndag har jag tänkt att ringa och boka tid för vattkoppsvaccination. Jag är en av de få som aldrig haft vattkoppor. Nu när jag har Moa på dagis så känns det som att risken är stor att hon kommer hem med vattkoppor inom en snar framtid. Eftersom jag vet att det är jobbigare med vattkoppor som vuxen och för att sambon (som haft vattkoppor) inte själv ska behöva ta hand om 2 barn och en vuxen med vattkoppor har jag bestämt mig för att vaccinera mig. 2 doser ska man tydligen ta och även om man kan bli smittad ändå så blir man inte lika sjuk isf.
  • På tisdag är det BVCbesök igen med Tuva.
  • På onsdag ska jag på utvecklingssamtal med Moa på dagis.
  • Dessutom har jag just bokat tid till återbesök på MVC i januari.
Sen var det nått mer som var på gång... vad var det nu? Hmm......
...
...

Just det, det är snart jul och vi ska för första gången fira hemma hos oss i huset. Sambons och min familj kommer hit till oss. Det kommer bli lite stressigt men som tur är delar vi alla på matlagningen så det ska nog gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar