20 juli 2010

Att bli mamma....

Att bli mamma är det jobbigaste jag gjort. Det är det mest tidskrävande, energislukande och frustrerande jag någonsin varit med om...

... men...

Att bli mamma är det mest fantastiska jag någonsin gjort. Det är det mest givande, glädjande och rofyllda jag någonsin varit med om.
Att känna så mycket kärlek att man inte kan hitta rätt ord för att beskriva det. Att veta att man skulle göra vad som helst för henne, bara hon mår bra. Att sakna tiden när hon var nyfödd samtidigt som man längtar efter att se vad hon ska lära sig för nytt i morgon.

Att bli mamma är det mest fantastiska jag någonsin gjort.

Nu när jag upplever det själv kan jag ännu mindre förstå föräldrar som inte träffar sina barn, föräldrar som bara "glömmer bort" att barnet finns, föräldrar som är så egoistiska... Hur kan man vara så kärlekslös?


1 kommentar:

  1. Eller - hur kan man vara så j***a feg! Det är inte bara barnets förlust. Föräldern som sviker går miste om det mest fantastiska man kan uppleva! Äkta kärlek ♥

    Fint och gulligt blogginlägg!
    ♥ Kram ♥

    SvaraRadera