29 dec. 2009

Nytt inköp!

Efter lite inspiration från arbetskamrater och mellandagsrean har jag i dag köpt mig min första systemkamera. En Canon Eos 1000D.

Fick allt sammalagt ca 2000:- billigare än annars och hittills är jag otroligt nöjd.
Nu är väl inte jag någon mästerfotograf (än) men korten blir otroligt mycket bättre än med min gamla skräp digitalkamera, vilket var ungefär det jag förväntat mig ;)

Nu kvarstår det bara att sätta sig in i alla funktioner innan jag kan börja använda den på riktigt. Köpte kameran pga det lilla pyret som kommer i sommar som jag kommer vilja ta fina foton på. Jag tycker att tills dess borde jag fått kläm på de flesta funktionerna.


Ett litet smakprov. OBS att detta kort är taget med de automatiska funktionerna och utan någon som helst kunskap om kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar