8 nov. 2009

I mitt huvud i dag:

Så många tankar och inga ord.
Tur att man inte alltid behöver egna ord....


Har lyssnat på "Kent - Röd" hela dagen och bara ÄLSKAR den. Låtarna växer mer och mer för varje gång man hör dem och när jag verkligen lyssnar på texterna blir jag så otroligt berörd. Jocke Berg har gjort det igen:

"Älskling, det är livet som leker
Det leker med oss nu"

"Jag skrev mitt namn i vattnet
Så du vet var jag finns
När det strålar från mitt hjärta
Som en motorväg av ljus
Genom hålet i mitt hjärta
Kommer räddningen till slut
Genom hålet i mitt hjärta"

"Du lever din dröm i ett band, du lever din dröm
Och det är då jag önskar att jag kunde hålla käften
Tysta pessimisten, bara vara din vän
En stilla bön om lugn igen
Att slippa ta besluten"
Och som vanligt är sista låten på skivan otroligt mäktig, så där så man bara stannar upp och lyssnar tills låten är slut:

"Det finns inga ord för de på detta jävla språket
Jag har inga ord för att vi andas tänker känner Samma sak
Sjung en sång utan ord om ljusa nätter
sjung för mig igen, du är som snöfall
Jag håller andan med dig för jag vet hur du känner
Sjung om dom gånger
vi delade ett liv med en blick"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar