25 jan. 2012

Så onödigt och tragiskt!!!

Som boende i Norrtälje blir man sorgligt nog inte förvånad när någon sånt här händer. Buskörningar av så kallade "Volvoraggare" är inget nytt i den här staden och det var bara en fråga om när innan det skulle hända nått sånt här.
Självklart var detta inte den 18-åriga killes avsikt när han, enligt vittnen gasade upp och sladdade över båda körfälten innan han tappade kontrollen över bilen, körde ner ett trafikljus och fortsatte upp på den motsatta trottoaren och körde på en 75-årig dam. Säkerligen ville han bara impa på sina kompisar men att göra det mitt inne i Norrtälje centrum strax efter kl 10 på morgonen var definitivt inte ett bra beslut.

Hoppas verkligen att denna tragiska olycka får följder av hårdare tag mot buskörningar i Norrtälje. Alla som bor här har sett och hört dem köra förbi. Utanför min lägenhet kör de förbi titt som tätt i säkerligen 70 km/h och då bor vi bredvid ett dagis (Moas dagis för övrigt) Med andra ord så bor vi vid en 30 km/h väg.

Jag är inte förvånad att det hände. Jag är förvånad att det tog så pass lång tid innan det hände...

1 kommentar:

  1. Men shit!! Jag fattar verkligen inte hur man vågar köra så där... Hur ska man försvara det för sig själv efter? Killens liv är ju typ förstört nu...

    SvaraRadera