11 sep. 2010

Vi är ovänner!

Jag och Moa har haft vårt första bråk. Det lät ungefär så här:

- Sov nu Moa.
- Nope! AHHHHHHH!
- Schhhh, sov nu raring.
- Aldrig! IHHHHHHHHHHHHH!
- Nu sover du unge!
- Ja, oki då men du ska veta att om 3 timmar tänker jag vakna igen och vara ännu surare.
- Du skulle bara våga!
- Watch me, morsan! ZZZzzzzzzzzzzzzzzzz!

Moa vaknade 1a gången kl 23:40. Ville ha mat och var vaken i 50 minuter. Sen vaknade hon kl 02:50 och var sur igen, gav henne mat som hon åt upp - fortfarande sur. Mera mat - äter lite och fortsätter att vara vaken och sur. Lägger henne i vår säng - INTE populärt!
Går ut i vardagsrummet och sätter henne i babysittern. Gnäll, gnäll, gnäll!
Lägger mig på soffan och gungar babysittern - ungen klarvaken. Byter blöja - ingen förändring.
Lägger ungen i knät - mutter hörs från Moa. När hon tillslut ser sömnig ut går vi tillbaka till sängen - Klarvaken och dessutom aslack!
Kl 05:10 ger ungen äntligen upp och somnar.

Hon vaknar igen kl 07 men då tar "Morgonskiftet" över, dvs sambon. Han lyckas få henne att somna om till kl 08.

Jag förväntar mig en ursäkt när hon vaknar från sin morgonlur.... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar